Jak pisać maile, żeby inni chcieli je dostawać?

 



Ostatnimi czasy nie mamy ze sobą kontaktu bezpośredniego, tak "twarzą w twarz". Do kontaktu służy nam telefon. Coraz częściej również poczta elektroniczna - piszemy do siebie maile. To naprawdę duży krok do przodu i większe możliwości dla wszystkich - maila można napisać o każdej porze, można zacząć w jednej chwili a dokończyć później, można dołączyć zdjęcia. Możliwe, że dzięki naszym zdalnym zajęciom wysyłanie maili na stałe stanie się sposobem, w jaki będziecie się komunikować z innymi. Warto przy tym pamiętać o kilku istotnych elementach.


W życiu codziennym obowiązują pewne zasady: mówimy "dzień dobry" wchodząc do pomieszczenia, ustępujemy miejsca starszym w autobusie, a panowie przepuszczają w drzwiach kobiety. Przestrzegając ich, jesteśmy dobrze postrzegani. Podobnie jest z pisaniem maili - jest kilka zasad, które warto znać, a przestrzeganie ich sprawi, że osoba odbierająca od nas pocztę uzna, że ma do czynienia z kimś kto zna się na rzeczy.

 

O czym warto pamiętać? Oto kilka ważnych punktów:

  • Dobrze wpisz adres osoby, do której chcesz napisać. Nie używaj polskich znaków (np. ą, ć, ę, ó, ż), nie używaj spacji. Kiedy już wpiszesz - sprawdź jeszcze raz. Szkoda, żebyś wysyłał ważne rzeczy, a one by nie dotarły przez... błąd w adresie.
  • Wpisz temat maila. Nawet nie masz pojęcia jakie to ważne, kiedy ktoś otrzymuje dużo maili. Dla Ciebie to tylko chwilka - wpisz "Zdjęcia prac na zaliczenie", "Zadanie na plusa", "Zdjęcia z bębnów", "Filmik z Jogi". Osoba, która otrzyma takiego maila od razu wie co w nim jest - taki mail to skarb! Pamiętaj o tym ;)
  • Zacznij od "Dzień dobry". Tak, to bardzo istotne. Ale przede wszystkim miłe. Osoba czytająca Twojego maila Cię nie widzi, ale kiedy na powitanie piszesz "dzień dobry" na pewno się uśmiecha :)
  • Staraj się pisać poprawnie i dokładnie to, o co Ci chodzi. Osoba, która otrzyma maila na pewno to doceni i zrewanżuje się tym samym.
  • Zakończ jakimś ładnym zwrotem, np. "Serdecznie pozdrawiam". Kiedy piszesz do urzędu - napisz "Z poważaniem". To bardzo elegancki sposób na zakończenie wiadomości. Takie zakończenie sprawi, że będziesz postrzegany jako osoba, która jest bardzo kulturalna.
  • Podpisz się. Tak, to ważne. Wtedy wiadomo kto napisał. 

 

Aby lepiej zapamiętać te wszystkie punkty warto rzucić okiem na nasz krótki filmik:





Komentarze

Popularne posty